order zithromax
Informasjon vedrørende varmeavregning 2017/2018 .oppdatert 05/01
Hjem Nyhetsarkiv Informasjon vedrørende varmeavregning 2017/2018 .oppdatert 05/01
Informasjon vedrørende varmeavregning 2017/2018 .oppdatert 05/01 PDF Skriv ut E-post
onsdag 19. desember 2018 23:45

               

                 OPPDATERING VEDRØRENDE VARMEAVREGNING 2017/2018
Før jul informerte styret beboerne om at varmeoppgjøret vil bli foretatt pr 1. mars 2019 og at akonto-beløpene vil bli justert pr 1. februar 2019, basert på forbruk i 2017-2018. Dessverre medførte en feil hos OBOS at varmeoppgjøret ble lagt på samme måned som akonto-justeringen, dvs. en måned for tidlig i februar. Feilen ble rettet 3. januar og beboerne har allerede fått korrigerte giroer. Føringene i nettbanken bør rette seg automatisk, men beboerne som benytter papirgiro skal benytte siste tilsendte (og korrigerte giro) som er datert 3. januar og IKKE giro som er laget i romjul (datert 26.12.). OBOS beklager forvirringen og ulempene dette medfører. Spørsmål om denne saken kan rettes til borettslagets rådgiver pr epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen

Spørsmål om endringer i A-konto rettes til styret (epost : Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen )

Spørsmål om  forbruk av varmtvann/varme og målere rettes til Techem.Techem kan også kontaktes gjennom TECHEMs beboerportal


Varmeavregning for 2017/2018 er levert av Techem. Avregningen er nå godkjent og kan leses på TECHEMs beboerportal. Vi kan hjelpe med å printe ut avregningen for dem som trenger det. Oppgjøret blir foretatt 1. mars 2019. Varmeoppgjøret avregnes sammen med felleskostnader i denne måneden.Fom 01/02/2019 blir  A-konto for 2018-2019  justert etter forbruket i 2017-2018 og beregnet økning i energi priser. Eventuelle etterkrav som følge av for lite betalt akonto vil bli krevd inn samtidig. Det er dessverre ikke mulig få delt opp slike krav verken for styret eller OBOS, men beboere kan ta kontakt med OBOS for å øke akontotrekk - slik at man ikke får så mye etterslep neste år. Det påløper administrasjonskostnader for å endre akontobeløp for den enkelte - dette må dekkes av den som bestiller en slik endring. Dersom beboere har penger til gode, så trekkes disse fra felleskostnadene i denne måneden. Hvis tilgodebeløpet er større enn kravet på felleskostnader, så utbetales restbeløpet til samme konto som felleskostnader betales fra.